شما اینجا هستید >>خانه » مقالات ویژه » داستان خواندنی و جنجالی رئیس اپل و یک دانشجو

بسیاری از خبرنگاران تجربه تماس برقرار کردن با شرکت اپل برای کسب اطلاعات درباره یک خبر و دریافت نکردن هیچ پاسخ و کمکی را دارند.

 اکنون نوبت به یکی از دانشجویان رشته خبرنگاری دانشگاه لانگ آیلند رسیده که به نوعی جالب توجه چنین تجربه ای را کسب کرده است. یکی از استادان "چلسی ایزاک" از وی خواسته بود مقاله ای درباره پیاده سازی و اجرای برنامه ای ویژه آی-پد در دانشگاه آماده کند.

از این رو این دانشجو نیز برای دریافت اطلاعات کافی با دفتر ارتباطات رسانه ای اپل تماس برقرار کرد و هیچ پاسخی دریافت نکرد. وی نه برای یک بار بلکه ۶ بار تلاش کرد با این دفتر تماس برقرار کند اما هیچ پاسخی به تلاشهای وی داده نشد. در نهایت زمانی که ضرب الاجل تحویل مقاله اش نزدیک شد او تصمیم گرفت به آدرس ایمیلی که ظاهرا به استیو جابز تعلق دارد ایمیل بزند تا شاید او پاسخی برای سئوالهایش داشته باشد.

از این رو وی به آدرس ایمیلی که ظاهرا به جابز تعلق دارد نامه ای محترمانه نوشت:

"آقای جابز عزیز؛

به عنوان یک دانشجو اعتراف می کنم اپل با من به خوبی رفتار کرده است. آی-پادی که دارم در اصل مسیری است که بر روی آن روزهای زندگی ام را سپری می کنم و نرم افزار Cut Pro شما نیز باعث شد پروژه ویرایش ویدیویی ام را با نمره خوبی ارائه کنم. به واسطه تجربیات خوبی که از محصولات شرکت شما دارم به هیچ وجه انتظار نداشتم بخش رسانه ای این شرکت را نسبت به پاسخ به سئوالهایی که برای کسب امتیاز کافی در یکی از دروس روزنامه نگاریم بسیار حیاتی به شمار می رود تا این حد بی توجه ببینم."

وی سپس با توضیح موضوع سئوالاتی که درباره آی-پد بارها به صورت خلاصه اما کامل برای دفتر رسانه ای این شرکت مطرح کرده اما پاسخی برای آنها دریافت نکرده و بیان اینکه حداکثر تا فردا فرصت جمع آوری این اطلاعات را دارد، از جابز پرسیده است که چرا دفتر رسانه ای شرکتی که به واسطه ارتقاء کیفیت و شیوه های تحقیقات دانشگاهی و ایجاد ارتباطات موثرتر میان انجمنهای دانشجویی در بهبود محیطهای آکادمیک بسیار موثر بوده است باید نسبت به سئوالاتی که درباره یکی از محصولات این شرکت از سوی دانشجویی که در تلاش است نمره خوبی در دانشگاه به دست بیاورد تا این اندازه بی تفاوت باشد؟

وی در ادامه گفته است به دلیل تکراری بودن بهانه مشهور پاسخگو نبودن یک شرکت در برابر سئوالات دانشجویان امکان از دست دادن نمره مورد نیاز برای قبولی در واحد درسی اش وجود دارد.

"متاسفانه در جهان حرفه ای برای یک خبرنگار، نیافتن پاسخ مورد نظر در زمان تعیین شده نه تنها می تواند به قیمت از دست دادن امتیاز بلکه می تواند به بهای شغلش تمام شود. از توجه و زمانی که صرف کردید سپاسگزارم"

و اما در ادامه ایزاک برای ایمیل طولانی، ۶ پاراگرافی و پر از جزئیات خود پاسخی جالب توجه از سوی جابز دریافت کرد:

"کمک به شما برای کسب نمره کلاسی خوب از اهداف شرکت ما نیست. متاسفم".

اما داستان اینجا پایان پیدا نمی کند. این دانشجو دوباره به ایمیل دریافتی اش پاسخ داد:

"از اینکه پاسخ دادید ممنونم. من هرگز نگفتم هدف شما باید کمک کردن به من باشد تا نمره خوبی بگیرم، من تنها مودبانه سئوال کردم چرا تیم روابط عمومی و رسانه ای شما پاسخی به ایمیلهای من نمی دهند که این بی توجهی آنها می تواند منجر به از بین رفتن شانس کسب نمره خوب برای من شود. اما از من گذشته جایگاه ادب و نزاکت عمومی کجاست؟ کلا اگر شما نامه ای از سوی یکی از کاربرها یا مشتری های خود دریافت کنید نباید پاسخی به آن بدهید؟ این چیزی است که همیشه به آن فکر می کنم. البته به گمانم این هم در میان اهداف شما جایی نداشته باشد. بله، شما رویکردی واقعا خلاقانه دارید."

و جابز باز هم پاسخ می دهد:

"نه! ما در حدود ۳۰۰ میلیون کاربر داریم و نمی توانیم به درخواست تمامی آنها پاسخ دهیم مگر اینکه دچار مشکلی ویژه شده باشند. متاسفم."

و دانشجوی خبرنگاری دوباره و با سماجت بیشتر پاسخ جابز را اینگونه داد:

"شما قطعا درست می گویید و من هم از ملاکها و شرایط کافی برای اینکه یکی از کاربران شما به حساب آمده و لیاقت دریافت پاسخ را داشته باشم، برخوردارم چون:

۱- من هم یکی از آن ۳۰۰ میلیون کاربر هستم.

۲- من هم یک مشکل دارم: به پاسخهایی نیاز دارم که فقط روابط عمومی و دفتر ارتباطات رسانه ای اپل قادر به پاسخ دادن به آنها است.

حالا آنها می توانند در حق من لطف کرده و به سئوالهایم پاسخ دهند؟ لحن مودبانه و دوستانه من در تمامی ۵ تا ۱۰ ایمیلی که برایشان فرستاده ام رعایت شده است. خواهش می کنم! وقت من رو به پایان است! از کمک شما قدردانی می کنم."

در نهایت پس از مدتی طولانی و کمی امیدوار کننده که ایزاک را به این فکر انداخت که شاید در نهایت کارمندان دفتر ارتباطات رسانه ای اپل سئوالهای او را دیده و مشغول پاسخ دادن به آنها هستند، ایمیلی را با این محتوی از سوی آدرس ایمیل موسوم به استیو جابز دریافت کرد:

"لطفا دست از سر ما بردارید"!

با توجه به سوابقی که خبرنگاران مختلف در برقراری ارتباط با شرکت اپل کسب کرده اند و اطمینان از اینکه ایمیلها از داخل شرکت اپل فرستاده شده اند، درباره شخص پاسخ دهنده به ایمیلهای ایزاک سه نظریه وجود دارد:

۱- ایمیل توسط شخص استیو جابز پاسخ داده شده است که قابل قبول ترین احتمال است.
۲- ایمیل توسط فردی که مسئول پاسخ دادن به ایمیلهای استیو جابز است فرستاده شده که در این صورت وی در حال تخریب وجهه اپل است.
۳- اینکه ایمیلها توسط شخصی از داخل شرکت پاسخ داده شده که از مسئول پاسخ گویی به تمامی ایمیلها است اما به هیچ وجه از پس این کار بر نمی آید.

بر اساس گزارش گاردین، هر کدام از این احتمالات هم که درست باشند، اپل باید هرچه سریعتر مانع از فعالیت این فرد و پاسخ دادن وی به سئوالات کاربران اپل شود زیرا این پاسخها به هیچ وجه مناسب نیستند. در عین حال شاید این رویداد روابط عمومی اپل به فکر استخدام افراد بیشتری بیاندازد تا سریعتر از وقوع چنین رویدادهایی جلوگیری کند.

VN:F [1.9.22_1171]
رای: ۱۰٫۰/۱۰ (۱ رای میانگین)
داستان خواندنی و جنجالی رئیس اپل و یک دانشجو, ۱۰٫۰ out of 10 based on 1 rating
برچسب‌ها
Share/Bookmark Donbaleh داغ کن - کلوب دات کام

نظرات

*

Subscribe:PostsComments. © 2010-2014 Lnet Interactive. All rights reserved.